04:50 Vækkeuret ringer.
05:45 Gitte ankommer.
06:02 Bagage smides i taxa og afsted!
06:25 (ca) Kr 320 fattigere (inkl drikkepenge), men i CPH, Terminal 3.
06:30 Ren nedtur. Kun bagagen kan checkes in til hoppet LGW - TAB, feriestemning trykket!
07:30 Har stormet lufthavnen rundt, ingen muligheder for at checke in :( Smøger & Gammel Dansk er købt, sidder nu i baren Take Off og sipper en Gin & Tonic, som ikke hjælper på feriestemningen. På trods af jeg fik en dobbelt :)
07:45 Anden G&T - "normal" denne gang...
08:10 Go to Gate - det ser ud til at flyet kommer afsted til tiden, ok! (Vistnok OY-APN, Boeing 737-5L9; jeg noterede kun "PN" fra fornæsehjulsbrøndensbeskyttelsesplade (hvad hedder sådan en?) og de grå motorer der gør det til en 737-500. Se billede her.
08:37 Pushback! - sidder på 19 B&C, bagerste række. Takeoff fra 04R: Flot tur ud over Øresund.
09:xx Kaptajnen meddeler at vi overraskende nok kan suse direkte igennem til LGW og være fremme før end forventet! Feriestemning lidt mindre trykket.
09:07 (lokal tid) Touchdown før forventet. Sidst ude af fly, haster til "Transit to Northern Terminal", heldet er med os bussen kører inden fem minutter. I northern terminal kan vi endelig checke in: Desværre ikke muligt at sidde sammen, men vi kommer dog med og får begge gangpladser 38C & 31H (pyha!)
09:35 Vi er i overraskende god tid, så vi kæmper os til The Red Lion, hvor Gitte kan få den sidste smøg i laaaang tid. Når lige at skylle en øl ned (Fosters) og der kaldes ud. Feriestemning på vej op: "Herregud det er jo kun 8-9 timers flyvtur" Ude ved gaten tager jeg en udskrift af sædeplaceringen på BAs Boeing 777 frem: Jeg har været kanonheldig og fået pladsen ved en nødudgang = 3 meter benplads! Feriestemning ved at indfinde sig igen :) Det tager laaaag tid at boarde og vi sidder længe og venter på at komme afsted, men endelig er vi i luften og kursen sat mod Tobago!!! (Flyet er G-VIIP - er jeg næsten sikker på. I min dagbog har jeg noteret PII?, men chekcer man listen af BAs 777 kan er G-VIIP det eneste der ligner og det passer fint med flg ACARS-log)
15:45 (ca lokal tid) Touchdown på Tobago. Endelig fremme igen! De er omhyggelige i paskontrollen og det tager laaang tid i vores kø naturligvis :) Jeg opdager senere hvorfor: Den flinke dame der stempler passene og checker at man har det hele med på "Entry Form"en, får en lille snak med alle... Efter at ha' fået stemplet passene er det en lettelse at se at bagagen *ER* kommet med (Det gjorde den jo ikke sidste gang) og vi kommer hurtigt ud igennem tolden.
16:25 Går ud fra tolden og ud hvor der står mange taxachauffører i håbet om at kapre kunder. Men her står også Benjamin fra Speyside med et Blue Waters Inn skildt med teksten "A. PEDERSEN" (Jeg havde emailet til hotellet og bedt om de ville sende Juicy eller Benjamin i lufthavnen for at hente os!)
17:55 Ankomst på Blue Waters Inn. Vi er nået frem inden det blev mørkt, hvilket betyder at mit jetlag på en eller anden måde ikke bliver så slemt... Stor gensynsglæde! Receptionisten bemærker endog: You've lost weight. (!!) Vi får værelse 17 (blok 2, anden sal) og som bestilt en cooler med 8 iskolde Caribs. Desuden en velkomstkurv med en halv flaske mouserende vin. Ferien kan begynde!
22:00 zzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZ (forestil dig en ordentlig træstamme her og en sav!)
Vågnede meget tidligt (før solopgang, dvs før kl 06:00.) Nescafe og Gammel Dansk på altanen. Den medbragte lille OBH kogekeddel fungere fint, selvom den kun får 110V/60Hz (husk konverterstik, sådan ser elstikkene ud på Blue Waters Inn) - det tager bare længere tid. Men hernede sker alt i et langsommere tempo. Vi har fået en del insiktbid i løbet af natten, mine er ikke så slemme.
Ahh, ferie: Snorkling (ikke godt pga trykken i venstre øre), badning, afslapning, ...Deliberately doing nothing...
Deliberately doing nothing...
Ah, det passer ikke helt. Pakkede det meste. Havde igen for meget tøj med, hvornår lærer jeg det dog? Nå, men hellere prøve at tage til Tobago en anden gang igen :)
11:00 Checkout. Regningen (frokost + drikkevarer) blev på TT$ 4.320 hvilket med hotellets røverkurs svarer til US$ 786, hvilket var nogenlund hvad vi havde regnet med. (Det kan virkelig betale sig at køre ind til Scarborough og få vekslet der - jeg gider bare ikke...)
12:00 Juicy ankommer og afsted til lufthavnen.
13:30 Ankomst Crown Point. Nu skal vi bare lige ha' tiden til at gå i et par timer, så vi kan checke in og så gå en tur. Næsten - BA4507 som kommer fra LGW og skal videre til Grenada inden den returnerer til Tobago for at samle os op er forsinket over 2 timer :( Den nye afgangstid er nu 23:35 (imod 21:05) og officiel check in tid kl 19:00 :-(
16:15 Check in starter. (Alt er heldigvis som det plejer at være.) Vi checker in som nogle af de første, men får desværre ikke plads ved gangen [pladserne 38J & K - som du kan se på tegningen nummeres pladserne ABC-DEFG-HJK. Hvorfor man ikke bruger -HIJ ved jeg ikke, men måske er det for at undgå misforståelser med I & J?]. Manden ved skranken er dog flink nok til at sætte en "SHORT CONNECTION AT LGW"-tag på vores baggage, hvilket vi med forsinkelsen virkeligt får brug for... Betaler Departure Tax & Airport Security Fee: TT$ 200 ialt. Vi går en lille tur i området omkring lufthavnen og ser bla Fort Milford og Crown Point Beach Hotel, der ser lidt slidt ud.
18:45 BA4507 (Boeing 777-236/ER, G-VIIR) lander. Det er et ordentligt stort lokum sådan en 777'er. Den bruger *HELE* landingsbanen. Nu skal den bare lige et smut til Grenada. Ha' en hurtig tur med en støvsuger og så retur til Tobago :)
23:45 Boarding
11:45 (ca, lokal tid) Laaaaaaaaaaaaaaaaang og trættende flyvetur. Sov i ca 10 minutter. Ud af fly, skift til South Terminal og check in til DM116. Igen kan vi ikke få plads ved gangen (får tildelt 18EF). Finder nærmeste toilet (uha det var godt) og så afsted til en bar (Gitte insisterede på en med rygepladser!) Humøret ret godt - nu er vi snart hjemme. Når lige at snuse til en øl inden der kommer "GO GATE" op på skærmen... De flinke folk ved check in vil gerne placere folk hvor der er plads, for de rækker bag ved os er nemlig frie. Straks efter seatbelt skiltet slukkes, rykker vi om på række tyve (bagerste). Danske aviser, turens sidste G&Ts, uha det er godt!
16:00 Lander på 22L. Venter på bagagen, venter lidt længere på bagagen, båndet stopper. Oh well, det *var* jo en short connection i LGW. Over til SAS Arrival-et-eller-andet. Den flinke dame trykker på et par taster og tamper vores bagage-claim numre ind og kan meddele os at de står skam i LGW og kommer med DM118 senere søndag. Beskrive bagage, udfylde toldseddel, kontakte tolder og endelig ud! Peter (min bror) henter os og vi suser hurtigt hjem!
07:10 SAS ringer vedr. bagagen.
10:20 Bagage (den rigtige) ankommer.
Femte tur til Tobago officielt slut :(
1 Kodak Ultra (400, 36 billeder), 4 Fujicolor Superia (100, 117 billeder), 2 Kodak engangsundervandskamera (400, 51 billeder)
1 Nikon F60 med AF NIKKOR 70-300mm (1:4-5.6 G) monteret...
4 stk. Blev brugt til det uofficielle Tobagomesterskab i Høj eller Lav, som jeg vandt med 6-3, efter flg. statistik (AGP vs GGP): >
Runde |
Sæt |
Resultat af Kamp |
Samlet Stilling |
1 | 4-3,3-4,0-4 | 1-2 | 0-1 |
2 | 4-0,4-2 | 2-0 | 1-1 |
3 | 4-0,3-4,4-1 | 2-1 | 2-1 |
4 | 3-4,3-4 | 0-2 | 2-2 |
5 | 4-2,4-3 | 2-0 | 3-3 |
6 | 2-4,3-4 | 0-2 | 3-3 |
7 | 4-1,3-4,4-1 | 2-1 | 4-3 |
8 | 4-3,4-3 | 2-0 | 5-3 |
9 | 4-1,4-3 | 2-0 | 6-3 |
Det var meningen at mesterskabet skulle afvikles med en kamp pr dag (13 runder), men efter nogle dage opgav vi den den idé: Vi havde simpelthen for travlt med at deliberately doing nothing :)
Sikkert alt for mange (se Lørdag 08-12-01)
Allan: En del. Havde mindst et nyt hver morgen. Gitte: Mange. De gik tydeligvis efter Gitte af en eller anden grund, og hun reagerede kraftigt på dem denne gang. Insect Repellant hjalp meget, men det var et irrirationsmoment. Så husk at tage det med! Alle gæsterne bliver bidt af insekterne - også dem med Insect Repellant.
Negativt: + 2 Kg, men det er vist billigt sluppet :)